08841, Київська обл., Миронівський р-н, с. Карапиші, вул. Незалежності, 40,             (04574) 3-12-42                                                                                                                          Субота, 20.10.2018, 14:23

Вітаємо Вас на нашому офіційному веб-сайті школи
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Міні-чат
Корисні сайти
Блог вчителя
 
 


 

 

 Нова школа

Загальна інформація про НОВУ УКРАЇНСЬКУ ШКОЛУ 

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ початкової освіти  

Методичні рекомендації щодо організації
освітнього простору Нової української школи   

ТИПОВА ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ   

Наказ щодо  скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи   

Наказ про затвердження типових освітніх та навчальних програм

для 1-2-х класі закладів загальної середньої освіти   

 

ВИКЛИКИ, ЩО СТОЯТЬ ПЕРЕД

ПОЧАТКОВОЮ ШКОЛОЮ

 

  •  збереження цінностей дитинства,
  •  необхідність гуманізації навчання,
  •  особистісний підхід,
  •  розвиток здібностей учнів,
  •  створення навчально-предметного середовища, що в сукупності забезпечують психологічний комфорт і сприяють вияву творчості дітей.

     Потрібна докорінна реформа, що зупинить негативні тенденції, перетворить українську школу на важіль соціальної рівності та згуртованості, економічного розвитку і конкуренто-спроможності України.

 

ЧИННИКИ ЯКІСНОЇ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ

 

повне і своєчасне охоплення навчанням усіх дітей молодшого шкільного віку;

різнобічне використання досягнень дошкільного періоду;

осучаснення та оздоровлення освітнього середовища;

впровадження методик особистісно і компетентніснозорієнтованого навчання, виховання і розвитку молодших учнів;

технологічність методик навчання;

моніторинговий супровід освітнього процесу;

адекватна підготовка педагогічних кадрів .

Державний стандарт початкової загальної освіти ґрунтується на таких принципах:

1. Презумпція талановитості дитини.

Забезпечення  рівного  доступу  до  освіти,  заборона будь-яких  форм  дискримінації.  Не  допускатиметься відокремлення дітей на підставі попереднього відбору на індивідуальному, груповому та інституційному рівнях.

2. Цінність дитинства.

Відповідність освітніх вимог віковим особливостям дитини,  визнання  прав  дитини  на  навчання  через  діяльність, зокрема гру.

3. Радість пізнання.

Організація пізнавального процесу, яка приноситиме радість  дитині,  обмеження  обсягу  домашніх  завдань  для збільшення часу на рухову активність і творчість дитини. Широке використання в освітньому процесі дослідницької та проектної діяльності.

4. Розвиток особистості.

Замість  «навченої  безпорадності»  –  плекання  самостійності та  незалежного  мислення.  Підтримка  з  боку вчителя / вчительки розвиватиме у дітей самоповагу та впевненість у собі.

5. Здоров’я.

Формування здорового способу життя і створення умов для фізичного й психоемоційного розвитку, що надзвичайно важливо для дітей молодшого шкільного віку.

6. Безпека.

Створення атмосфери довіри і взаємоповаги. Перетворення школи на безпечне місце, де немає насильства і цькування.

 

Ключові компетентності здобувачів освіти:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає  опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають  ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

 

Затверджено Державний стандарт початкової освіти, за яким навчатимуться першокласники з 1 вересня 2018 року. Відповідне рішення було прийнято на засіданні КМУ  21 лютого 2018 року.

«Саме в цьому документі закладено ключові елементи – вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей здобувачів освіти – що визначають зміст освіти в початковій школі. Саме тут закладено, що саме дитина має знати, вміти, розуміти після завершення чотирьох перших класів» - Лілія Гриневич.

У стандарті визначено загальні та обов’язкові результати навчання за 9 галузями:

    1.  Мовно-літературною

    2.  Математичною

    3.  Природничою

    4   Технологічною

    5.   Інформатичною

      6.  Соціальною і здоров’язбережувальною

    7.  Фізкультурною

    8.  Громадянською та історичною

  9.  Мистецькою

Обов’язкові результати показують, що дитина має вміти, знати, розуміти після кожного з 2 циклів навчання в початковій школі. Тобто після 2-го та 4-го класу.

 «Зараз ми нарікаємо на проблеми з академічною доброчесністю у вищій освіті. Однак, якщо ми не закладатимемо основи поваги до інтелектуальної власності в школі, вирішити це питання у вищій освіті не вдасться. Якщо ми пропагуємо в школі сприйняття списування як допомоги, а не крадіжки, ми не можемо очікувати інших результатів. Тому погляньте, в цьому стандарті закладено загальний результат навчання «Дотримується норм правової взаємодії». В обов‘язкових результатах навчання це розшивається у конкретніші вимоги. Так, після 2-го класу дитина має «визначати авторство власних робіт. Виявляти повагу до авторства інших осіб». А після 4-го класу дитина має вміти дотримуватися елементарних правил використання власних і чужих творів», – Лілія Гриневич..

 За Державним стандартом початкової освіти першокласники почнуть навчатись з 1 вересня 2018 року. Стандарт базової школи має стартувати з 1 вересня 2022 року, а стандарт старшої школи – з 1 вересня 2027 року

 

                        

Copyright MyCorp © 2018
Карапиші

Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Переглянути більшу мапу
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всього відповідей: 66
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Архив записей
Пошук
Copyright GNU GPL © 2012
Створити безкоштовний сайт на uCoz